Supape

“Organ de mașină montat în dreptul unui orificiu și folosit pentru întreruperea sau restabilirea circuitului unui fluid care trece prin acest orificiu.”
Supapele sunt de doua feluri: de admisie si de evacuare. Dea lungul timpului in ncercarea de a imbunatati performantele mototrului s-a tins catre marirea suprafetelor supapelor si apoi s-a trecut la dublarea numarului acestora. In prezent un sistem de admisie si evacuare ideal ar trebui sa aiba o supapa de admisie si una de evacuare cu diametrul egal cu cu cel al pistonului, acest lucru fiind desigur imposibil. Deschiderea si inchiderea supapelor este comandata de proeminentele de pe axa cu came. Acest angrenaj contine o multitudini de piese dintre care amintim: tije impingatoare, tacheti, culbutori, arcuri de supape si asa mai departe. De asemenea prinderea supapelor pe chiulasa si etansarea orificiilor prin care trec supapele se face cu ajutorul altor piese mici: sigurante, talere, simeringuri de supape, scaune de supape si altele.